woensdag 29 juni 2022

1 jaar met pensioen

Voordat ik met pensioen ging was ik van plan om iedere week een rondje te rijden. Daar is (vooral in de winter) niet veel van gekomen. Als het koud is of regent dan heb ik geen zin om te fietsen, dat doe ik dan alleen als ik ergens naar toe moet en niet om kilometers te maken.

Ik heb het laatste jaar ongeveer 30 ritten gemaakt en daarbij 1100 kilometer gereden. De langste ritten waren 2 rondjes van 71 kilometer over de Westfriese Omringdijk via Hoorn, Enkhuizen en Medemblik. Mijn gemiddelde snelheid was daarbij maar 23 km/uur. Daarom heb ik me niet opgegeven voor de alternatieve Oliebollentocht in de Zaanstreek en het Rondje Texel op Goede Vrijdag. Ik denk dat ik de andere rijders niet had kunnen volgen.
Vorige week en vandaag heb ik het rondje over de Omringdijk ingekort, vanaf Enkhuizen ging ik langs de provinciale weg N506 terug naar Hoorn en daarna naar huis. Dat rondje is 50 kilometer. Vorige week reed ik het met een gemiddelde van ruim 25,5 km/uur. Dat viel me nog niet mee, maar vandaag was mijn bewogen gemiddelde 26,8 km/uur, dat lijkt weer wat meer op wat ik vroeger naar mijn werk presteerde.

Vandaag kwam ik op de dijk iemand tegen die naar me zwaaide. Ik heb het idee dat hij "Pé" naar mij riep. Tja, die gele dingen lijken allemaal op elkaar.




1 reacties:

Op 29 juni 2022 om 20:08 , Blogger Piet Kunis zei...

Hoi Kees, lekker blijven trainen en dan ga gewoon een keertje mee met de Waterlandse liggers. Het is een gezellig clubje en het fietstempo ligt echt laag

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage