dinsdag 23 november 2021

Lekke band na 3 jaar

Afgelopen zondag reed ik na een verkeerslicht weg en voelde direct dat mijn rechterband leeg was. Ik heb mijn reservebanden omgelegd en ben daarmee naar huis gereden. Thuis zag ik dat er een scherp, puntig steentje van 2 mm in de buitenband zat. Ik kon het lek dus makkelijk vinden. Voor de zekerheid heb ik een nieuwe binnenband en buitenband omgelegd. De reserve buitenband die ik mee had was niet best meer dus die heb ik ook vervangen door een nieuwe. Ik rijd tegenwoordig niet veel meer dus dan kan ik waarschijnlijk nog jaren met die banden rijden.
De laatste keer dat ik een lekke band had was 3 jaar geleden. Daarvan was de helft in Coronatijd, maar ik vind het toch wel lang. Ik heb in die 3 jaar 6.500 km gereden. De laatste keer dat mijn rechterband lek was is zelfs 3,5 jaar geleden. Ik heb met deze binnenband 13.400 km gereden en met de buitenband zelfs 23.700 km. Ik gooi niet snel iets weg.


3 reacties:

Op 23 november 2021 om 21:48 , Blogger Pé Koomen zei...

Kees ik weet ook niet precies wanneer ik de laatste lekke band heb gehad maar ik fiets misschien wel te veel, ik zit over de laatste 16 jaar gemiddeld op zo’n 13.500 km per jaar en heb in al die jaren .tig lekke banden gehad maar vaak thuis als ik weer van start zou gaan.

 
Op 24 november 2021 om 05:41 , Blogger hans F zei...

Welk type banden heb je?

 
Op 25 november 2021 om 17:36 , Blogger Kees Schouten zei...

Ik heb de laatste jaren Schwalbe Kojak als buitenband, de binnenband heb ik al weggegooid, waarschijnlijk een Schwalbe of een Continental.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage