dinsdag 20 juli 2021

Rondje Purmerend

Sinds mijn pensionering heb ik nog niet met mijn Mango gefietst. De eerste week waren we in Hellendoorn waar we 4 dagen met de gewone fiets 40 tot 50 kilometer gefietst hebben.

De tweede week heb ik allerlei dingen gedaan die nog moesten gebeuren, en ik merkte dat de week snel weer vol is. Afgelopen vrijdag kwam mijn vrouw ongelukkig op haar rug terecht waarna ze nauwelijks meer kon staan. De huisarts adviseerde om een rugfoto te laten maken. In Hoorn kon dat niet vanwege een storing dus werden we doorverwezen naar Volendam of Purmerend. In Volendam kregen we te horen dat ze daar op vrijdag geen foto’s maken dus konden we door naar Purmerend. Daar werd geconstateerd dat er niets gebroken was waarna we weer naar huis konden.

Thuis merkte ik dat ik mijn gehoorapparaat kwijt was. Het zou best kunnen dat dat ik hem in het ziekenhuis kwijtgeraakt was omdat we daar bij de afdeling radiologie een mondkapje moesten dragen en bij afdoen blijft het gehoorapparaat wel eens aan de elastiekjes hangen. Het was al avond dus ik heb een mail naar het ziekenhuis gestuurd. Maandag kreeg ik te horen dat mijn gehoorapparaat inderdaad gevonden was. Dus had ik een doel voor mijn volgende fietstocht. Daarom ben ik vanmorgen naar Purmerend gefietst. Op de terugweg ben ik door de Purmer naar Edam gereden en door Edam naar de dijk van het IJsselmeer. Die dijk heb ik tot voorbij Schardam gevolgd, het gedeelte daarna tot Scharwoude was afgesloten vanwege de versteviging van de dijk door het Hoogheemraadschap, zie de foto.


Totaal heb ik 47 kilometer gefietst. Op de heenreis was mijn gemiddelde snelheid 26,7 km/uur, over de hele tocht was het 24,1 km/uur. Dat komt doordat ik in Purmerend en Edam niet zo snel kon rijden.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage