woensdag 13 oktober 2021

Rondje Aartswoud

Ik heb sinds mijn vorige post een rondje gereden maar daarover viel niets te melden.
Vandaag heb ik met de routeplanner van de Fietsersbond een rondje via Aartswoud gepland. Niet dat ik daar iets te zoeken heb maar ik had geen zin in het HEM-rondje. Er kwam een route van 35 km uit die niet erg rond was, ik denk dat het binnen een rechthoek van 5 x 15 kilometer paste. De route liep via Zuidermeer, Noordermeer, Spanboek, Opmeer, Hoogwoud, Aartswoud, Hoogwoud, Zandwerven, Spierdijk en Berkhout.

Ik heb laatst een houder voor mijn telefoon gekocht die op mijn fietsstuur past. Die blijkt prima op het stuur van de Mango te passen. Het enige nadeel is dat ik dan het stuur niet helemaal omhoog kan klappen. maar de houder is heel makkelijk lost te maken dus dat is geen probleem. De telefoon bevindt zich onder het rijden vlak voor mijn hoofd en ik kan de gesproken aanwijzingen goed horen.


Door de geplande route te volgen rijd je over wegen die je normaal niet gekozen zou hebben. In Opmeer is de Herenweg een klinkerweg. Een deel daarvan heeft een matige kwaliteit en aan de zijkanten loopt het af naar rechts. Het rammelde behoorlijk in mijn Mango en ik voelde mijn achterwiel af en toe naar rechts slippen, zoals je ook op een brug met planken kan hebben. En op een bepaald deel lag ook nog klei op de weg zodat ik langzamer ben gaan rijden om problemen te vermijden.

Bij Aartswoud ging de route via de Weelkade en die is verhard met schelpen. Dat rammelde ook behoorlijk. Op een bepaald moment voelde ik schelpen of stenen tegen de hak van mijn schoen opspatten.

Op de terugweg gaf de planner aan in Spierdijk dat ik rechtsaf moest naar Bobeldijk. Dat klopt niet, Bobeldijk is naar links. Ik moest wel rechtsaf, maar de weg heet daar nog steeds Spierdijkerweg. Ik denk dat dat een foutje in de planner is, dat kan ik zelf controleren en aanpassen.

Bij thuiskomst zag ik dat ik mijn koplamp miste. Toen de originele koplamp kapot ging heb ik door Velomobiel.nl een led-lamp laten monteren. Die zat met een beugeltje aan het frame geschroefd en dat beugeltje is door het getril vandaag waarschijnlijk afgebroken. 2 weken geleden had ik hem in ieder geval nog, daarna heb ik nog 1 keer een stuk gefietst. Misschien voelde ik in Aartswoud geen schelpen of stenen tegen mijn hak spatten maar was dat mijn koplamp die via het voetengat verdween?


1 reacties:

Op 15 oktober 2021 om 20:51 , Blogger Mick zei...

Nee natuurlijk geen reacties...Iemand zou eens in een slecht blaadje kunnen komen te staan bij VM.nl!
Mijn complimenten Kees, voor je openhartig verslag.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage