dinsdag 29 juni 2021

Definitief afscheid

Overmorgen ga ik met pensioen, morgen maak ik mijn “plusuren” op dus vandaag is mijn laatste werkdag voor het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier. Ruim 35 jaar geleden ben ik bij een voorloper van het hoogheemraadschap begonnen.
Ik was van plan om ‘s ochtends naar kantoor te fietsen maar ik moest even op mijn kleindochter passen dus werd het een paar uur later. Dat was maar goed ook want het regende ‘s ochtends meer dan een uur hard, in Hoorn kwamen enkele straten blank te staan. Toen ik op weg ging spetterde het alleen.
‘s Middags om 3 uur was de 5e koffiepauze met een deel van mijn collega’s. Ik kreeg een paar cadeau’s en een kaart met afscheidswensen:



De bananen had ik vorige week al gekregen en die kon ik toen niet meenemen dus die hebben 6 dagen in mijn locker gelegen. Ze waren nog niet bruin en ze roken heerlijk.
Het lukte me maar net om de cadeaus mee naar huis te nemen. Links en rechts van de stoel kon ik bijna alles kwijt, alleen de bloemen moest ik met mijn rechterarm ondersteunen omdat die anders verdrukt zouden worden. Ik kon alleen mijn linkerhand gebruiken om te sturen, te remmen en te schakelen. Met je linkerhand schakelen terwijl de shifter aan de rechterkant van het stuur zit is lastig, dus ik heb hem de hele rit in de 4e versnelling laten staan. Bij Obdam moest ik voor de rotonde remmen om een auto voorrang te geven, daarna moest ik me even achteruit laten rijden om een aanloopje te krijgen zodat ik net de weg kon oversteken.
Mijn vertrek werd door mijn collega’s gefilmd. Onderweg naar huis bedacht ik een passend achtergrondmuziekje voor dat filmpje: “Casey’s last ride”. De tekst slaat nergens op maar de titel vind ik wel passend. Het lied is van Kris Kristoffersen maar ik vind de uitvoering van John Denver vele malen beter.

Gefietst: 43 kilometer.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage