dinsdag 1 juni 2021

Afscheid 1

 Sinds deze week mag elke afdeling 1 dagdeel per week met maximaal 30 personen werken. Daarom mag mijn afdeling nog 5 middagen naar kantoor voordat ik met pensioen ga. Ik heb aan mijn baas voorgesteld om op die 5 middagen mijn collega’s uit te nodigen voor een kopje koffie. Dan kunnen er gemiddeld 10 collega’s meedoen. Dat vind ik leuker dan een afscheid via Teams met 50 man zoals een collega laatst had.

Dus ging ik gistermiddag weer fietsen naar Heerhugowaard. Het was mooi lenteweer, dus geen straf.

Het koffie rondje werd bijgewoond door 8 collega’s en daardoor konden we makkelijk met elkaar praten. Mijn baas had 25 gevulde koeken laten bezorgen dus het restant heb ik naast de koffieautomaten neergezet.

Bij vertrek uit de fietsenstalling kwam een collega binnenlopen. “Mooi ding heb je. Is het een Quest?”. Ik kan me niet herinneren dat iemand dat ooit aan me gevraagd heeft. De meesten komen niet verder dan “Is het een ligfiets?” Hij was geïnteresseerd en geïnformeerd dus ik heb hem de verschillen tussen een Quest en een Mango uitgelegd. Hij zei dat hij de Mango al jaren in de stalling gezien had. Nou, ik kan me niet herinneren dat ik deze collega wel eens gezien heb. Maar dat is goed mogelijk doordat de “binnenafdelingen” en de “buitenafdelingen” ieder een eigen verdieping hebben, waar de werktijden flexibel zijn en een deel van het personeel bijna nooit het bedrijfsrestaurant bezoekt.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage