woensdag 2 juni 2021

Mooi weer voor een rit

 Het is zonnig, het kan 25 graden worden en ik heb een vrije dag. Ik ga vanaf Hoorn over de IJsselmeerdijk naar Enkhuizen fietsen, daarna over de dijk naar Medemblik, dan naar Grootebroek en weer terug naar huis. Onderweg moet ik een paar dingen doen: iets afgeven bij mijn zoon in Hoorn Kersenboogerd, een paar sleutels passen bij windmolens van Andijkerwind en een nieuwe straat in Grootebroek rijden zodat ik die in de Fietsrouteplanner kan zetten.

Ik vertrek om ongeveer 11 uur uit Berkhout. Om kwart over 12 ben bij de haven van Enkhuizen waar ik een bakje kibbeling bestel. De terrassen mogen weer open. Op zulke terrassen zie je vaak meeuwen of mussen die tussen de tafels lopen om kruimels op te eten. Hier lopen er eenden tussen de tafels. Naast mijn tafel zit er ook een geduldig te wachten tot ik wat laat vallen. Dat doe ik dus niet.


Op de dijk tussen Enkhuizen en Medemblik zie ik op verschillende plaatsen paardenmest op het fietspad maar gelukkig geen hele paarden. In Medemblik koop ik een softijsje. Daarna rijd ik richting Andijk waar ik een paar sleutels moet passen op deuren van windmolens waar ik bij betrokken ben. Ik heb 4 sleutels maar 1 sleutel past op alle 3 deuren, waar de andere 3 van zijn weet ik dus niet. Misschien van een windmolen die een paar jaar geleden gesloopt is.
Daarna rijd ik richting Grootebroek waar ze een kleine wijk bouwen tussen de Raadhuislaan en de bestaande bebouwing. Het 1e deel van de wijk is bewoond, daar rijd ik een rondje door de straat. Het 2e deel is gebouwd maar nog afgezet met hekken, dat moet ik later nog een keer rijden. In het 3e deel zijn ze bezig met inrichting van het terrein, daar is nog niets te zien van bouwwerkzaamheden.
Vanaf Grootebroek rijd ik terug naar Berkhout. Strava geeft 90,7 kilometer aan met een gemiddelde snelheid van 21,8 km/uur. Ik ben ook een beetje moe, ik denk dat ik nu nog niet moet mee moet doen met tochten van meer dan 100 kilometer met rijders die gewend zijn om 30 km/uur te rijden.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage