maandag 10 mei 2021

2 Ritten

Vorige week woensdag (5 mei 2021) ben ik naar Windpark Westfrisia in Zwaagdijk gereden. Een omwonende had gemeld dat een windturbine een abnormaal geluid maakte. Dat was een paar weken geleden ook al gemeld en door de fabrikant waren een paar kleine beschadigingen aan een van de wieken gerepareerd. Men dacht dat het daarmee verholpen zou zijn, maar dat was dus niet zo.

Net voordat ik bij het windpark aankwam begon het hard te regenen. Gelukkig kon ik schuilen achter een trafohuisje.
Ik hoorde vanaf de woningen niets van het afwijkende geluid, maar bij de windturbine kon ik het wel horen en er met mijn telefoon opnames van maken. Ik heb de opname doorgestuurd naar de fabrikant zodat ze weten dat het nog niet opgelost is.

Op de heenweg had ik Strava ingeschakeld om de route en de afstand op te nemen. Mijn telefoon was half opgeladen toen ik vertrok en had nog ongeveer 20 % capaciteit toen bij het windpark kwam. Maar terwijl ik de geluidsopnamen maakte bleef er van die 20 % weinig meer over dus op de terugweg heb ik Strava maar gestopt. Thuis zag ik dat de route niet in Strava stond, dus het opslaan is blijkbaar niet meer gelukt. Ik heb ongeveer 23 kilometer gereden

Vandaag (10 mei 2021) moest ik naar mijn werk in Heerhugowaard om een nieuwe telefoon op te halen. Ik moest er om kwart over 2 zijn en het is bijna 3 kwartier fietsen dus ik vertrok om kwart over 1 zodat ik nog een kwartier speling had. Vanmorgen zag de lucht er af en toe dreigend uit maar vanmiddag was het redelijk zoonig en 17 graden. Er stond wel een stevige westenwind. Toen ik ongeveer 10 minuten onderweg was bedacht ik dat ik geen mondkapje bij me had. Voor de zekerheid ben ik maar even teruggereden om er een mee te nemen. Nu had ik geen speling meer, en na stevig doortrappen kwam ik 5 minuten te vroeg in Heerhugowaard aan.

Op de terugweg moest ik 3 scholieren passeren die bijna de hele breedte van het fietspad nodig hadden, dus ik hield mijn claxon even ingedrukt zodat deze een soort sirenegeluid produceerde. Terwijl ik de jongens passeerde hoorde ik er 1 zeggen; "Politie?"

Bij thuiskomst had ik ongeveer 30 kilometer gereden.


0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage