vrijdag 20 januari 2023

Weer winterweer

Gisteravond moest ik naar Hoogkarspel. De weersvoorspellingen waren niet erg goed, er zou regen of sneeuw kunnen vallen en het zou glad kunnen worden. Omdat mijn Mango al bijna 3 weken ongebruikt in de garage stond besloot ik hem vanavond te gebruiken.

In Blokker werd ik verrast door een bliksemflits. Nadat ik een paar meiden op de fiets passeerde zag ik weer een flits. Ik denk dat het keukenmeiden waren want ze begonnen keihard te gillen.

Onderweg viel er wat regen en in Hoogkarspel zag ik een paar sneeuwvlokken vallen.
Toen ik een uur later weer naar huis ging leverde dit een plaatje op wat ik een paar jaar niet meer gezien heb.


Het kostte me moeite om de natte sneeuw van de deksels te verwijderen, de sneeuw plakte er aan vast.

Op de terugweg was het droog. Een uur nadat ik mijn Mango in de garage geparkeerd had vertelde mijn vrouw dat ze een paar oude handdoeken onder de Mango gelegd had want er lagen plassen bijna zwart water op de vloer.

1 reacties:

Op 20 januari 2023 om 20:13 , Blogger Mick zei...

En dan heb je ten minste nog een garage Kees!
Bij mij in de centrale hal rij ik de DF eerst op een stuk bouwzeil dat ik daarna met lijmklemmen om de velomobiel heen opspan.
Hoef ik alleen het lekwater bij het wegrijden nog te verwijderen. Op voorspelbare plekken onder de wielkasten.
Dat spaart echt het laminaat er onder!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage