zaterdag 16 december 2023

Nieuwe pompkop

Mijn fietspomp is bijna 20 jaar oud en werkte de laatste tijd (jaren) niet zo goed meer. De pompkop sloot vaak niet goed aan op mijn ventielen, waardoor er lucht langs het ventiel ontsnapte. Als ik pompte dan vloog de drukmeter op de pomp omhoog en als ik stopte dan zakte de drukmeter weer naar bijna 0. Ik moest een beetje gokken of ik de juiste druk in mijn banden kreeg. De drukmeter moest in ieder geval iets hoger aangeven dan wat ik wilde hebben. Soms had ik geluk en sloot de pompkop wel aan en kon ik de druk aflezen als ik stopte met pompen.
Van Mick kreeg ik de tip dat een losse pompkop te koop is bij Decathlon. Voor 10 euro inclusief verzendkosten heb ik er een gekocht.


Links op de foto de oude pompkop, rechts de nieuwe. Ze zijn niet helemaal gelijk, bij de oude moest ik de kop zelf verdraaien om hem vast te zetten, de nieuwe wordt vastgezet met een hendel.

Ik heb meteen mijn banden opgepompt en dat ging prima. Ik heb ook meteen geprobeerd een band met een frans ventiel op te pompen, en dat lukte ook.

1 reacties:

Op 17 december 2023 om 19:58 , Blogger Mick zei...

Ja dat zijn fijne dingen en Decathlon verkoopt ze tegen een lagere prijs dan Zefal. Onder de naam B'twin. Er is haast altijd wel een stand te vinden tusen de spaken door om de greep te verdraaien voor het aanklemmen. En een duurzame oplossing want waarom een hele nieuwe pomp aanschaffen als je alleen een andere klem nodig hebt? Kocht hem bij de vestiging Arenaplein.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage