zondag 29 september 2024

Aanhaken

 
De Waterlandse Liggers reden gisteren een rondje vanaf Zaandam naar Oostwoud, naar het museum van Jan Geel. Het ging me te ver om eerst naar Zaandam te rijden en daarna naar Oostwoud. Vooral omdat de route langs mijn huis liep. Om 11 uur vertrok een groep uit Zaandam. Omdat een van de deelnemers in WhatsApp zijn positie liet zien kon ik in de gaten houden wanneer ze ongeveer bij mij in de buurt zouden zijn. Op een paar kilometer afstand werd de positie niet meer bijgewerkt dus daarna heb ik mijn Mango langs de weg gezet en ging ik op de uitkijk staan. Na ongeveer 5 minuten zag ik ze en een paar minuten later sloot ik aan. Er was een mooie route uitgestippeld, door Bobeldijk, over het Rijndijkje naar Wognum, via Benningbroek naar Midwoud en daarna naar Oostwoud. Onderweg kregen we meerdere buitjes op ons hoofd.
We (12 ligfietsers) werden door Annie hartelijk ontvangen met appeltaart en drinken. Daarna werden we door Jan uitgenodigd om een kijkje te nemen in zijn museum. Daar heeft hij in een beperkte ruimte een enorme hoeveelheid spullen staan die hoofdzakelijk te maken hebben met techniek: Gerestaureerde auto's, fietsen, solexen, onderdelen voor allerlei vervoermiddelen, apparaten die vroeger in het huishouden gebruikt werden, maar ook een modelauto waarvan elk onderdeel door Jan zelf gemaakt is. Jan kan er uren lang over vertellen, maar omdat sommige rijders nog een paar uur moesten fietsen werd het ingekort tot minder dan een uur.
Ik had mijn vrouw beloofd om op tijd terug te zijn, dus ik ben vanaf Oostwoud niet verder meegereden, dat scheelde me ongeveer een half uur.


 

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage