dinsdag 23 juli 2024

Bijna 2 keer raak op hetzelfde punt binnen een paar uur

 Als ik naar Zwaagdijk wil dan is de kortste route via de Berkhouterweg in Hoorn. Maar een deel van het fietspad daar wordt opgeknapt (4 meter breed beton met een voetpad ernaast) en is daarom een paar weken afgesloten. Dus kan ik beter via Bobeldijk rijden.

Vanmiddag kwam ik vanaf de Bobeldijkerweg op het punt waar deze met een bocht naar links overgaat in het Keern.:

Bobeldijkerweg richting Keern

Een dame op een scooter kwam van rechts, en moest mij voorrang geven, wat te zien is aan de haaientanden langs het fietspad. Ik hoorde haar roepen: "Hallo! Kan je niet uitkijken ouwe .......".

Op de terugweg op hetzelfde punt:

Keern richting Bobeldijkerweg

Ik moest met de bocht mee rechtsaf. Een busje dat net het fietspad overgestoken was en tussen het fietspad en de Bobeldijkerweg stond blokkeerde voor mij het uitzicht op het fietspad en op de weg. Omdat er misschien naast het busje een auto het fietspad zou kunnen oversteken reed ik langzaam. Dat was maar goed ook want een jongeman op een fatbike op het fietspad kon mij door het busje niet zien en wilde een fractie van een seconde eerder thuis zijn door de binnenbocht te nemen. Hij kon nog net op tijd remmen en naar rechts sturen.


0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage