zondag 4 april 2021

Tijden veranderen


 In 2003 ben ik begonnen met het bijhouden van mijn belevenissen tijdens het rijden met mijn Mango velomobiel. In die tijd was het al mogelijk een blog aan te maken zoals deze, maar ik besloot om zelf html-pagina’s aan te maken omdat ik het niet logisch vond om de nieuwste meldingen bovenaan in te voegen. Als iemand de blog zou willen lezen in volgorde van tijd dan zou er achteraan begonnen moeten worden en zou er steeds naar boven geschoven moeten worden.

Inmiddels ben ik door het lezen van andere blogs gewend om meestal alleen de nieuwste berichten te lezen, dus begin ik ook maar een blog. Een voordeel van een blog ten opzichte van een eigen html-pagina is dat iedereen het kan zien als je iets toevoegt. Dus hoeven je fans niet regelmatig te kijken of er nieuws is.  

In de begintijd schreef ik bijna elke dag een stukje. In de loop der jaren werd het aantal stukjes steeds minder, want ik had al over veel dingen geschreven en de inspiratie werd ook wat minder.

Op 13 maart 2020 was ik 40 jaar in overheidsdienst. Reden voor een afdelingsbijeenkomst met gebak in het bedrijfsrestaurant. Op 12 maart hoorden we dat we de volgende dag niet meer naar kantoor mochten komen vanwege het corona virus. Collega’s die dat bericht gemist hadden hebben van het gebak genoten.

Vanaf die dag kwam mijn mango nauwelijks de garage meer uit. Ik ben voor het werk nog wel een aantal keren naar Heerhugowaard  gefietst en ik heb een paar privé ritten gefietst, maar veel kilometers waren het niet.

Op 1 juli 2021 ga ik met pensioen en ik verwacht dat ik nog maar een paar keer naar mijn werk zal fietsen. Daarna wil ik wekelijks als het geen slecht weer is een rondje van meer dan 30 kilometer rijden. Ik wandel nu bijna elke dag een ‘ommetje’ omdat dat goed is je gezondheid, zo’n fietsrit is nog beter.


0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage