woensdag 19 mei 2021

Erg kort ritje

 Ik heb een vrije dag en besluit om een rondje om de Beemster te rijden, ik hoop dat ik dan nog wat mooie tulpenvelden in bloei zie staan. Bij mij in de buurt waren gisteren ook nog tulpen in bloei te zien, volgens mij is dat vrij laat, vroeger begonnen ze rond eind april met “koppen” zodat de bol beter kan groeien, en dan waren de tulpen half mei niet meer te zien.

Volgens de buienradar valt er ‘s ochtends regen en wordt het ‘s middag beter. Eind van de ochtend hangt er een donkere lucht waar in eerste instantie niets uit valt, en na een bui klaart het op. Om 1 uur vertrek ik, ik rijd eerst even langs de bouwmarkt in Hoorn. Onderweg zie ik toch weer donkere wolken aankomen:


Het lijkt geen goed idee om  nu het rondje te rijden dus ik ga maar weer naar huis. Misschien blijft het droog maar het is in ieder geen weer waarvan ik zal genieten.

Nadat ik over de overweg in de Berkhouterweg rijd trap ik in het luchtledige. Dat kan 2 oorzaken hebben: de ketting licht eraf of mijn freewheel blijft hangen. Dat laatste kan vaak opgelost worden door de achterkant van de Mango op te tillen en hem daarna te laten stuiteren. Maar het is de de korte ketting, deze is van het voorste tandwiel afgelopen maar nog wel op de koppen van de boutjes blijven liggen waarmee het tandwiel vast zit. Met met behulp van een schroevendraaier en ten koste van een vieze vinger leg ik de ketting weer op het tandwiel.

Thuis geeft Strava 7,2 kilometer aan. Het geplande rondje zou vanaf mijn huis ruim 50 kilometer zijn. 




0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage